Sleeve – czym jest i jak wpływa na jakość produktu, a także na wartość oraz postrzeganie Twojej marki?

Branding jest ważnym elementem w sprzedaży każdego produktu. Jak wykazują badania, wielu konsumentów sięga po produkt z półki, oceniając jedynie jego wygląd, nie zapoznając się z innymi elementami.

 

Najbardziej popularnym opakowaniem są pudełka. Spełniają one wiele funkcji, m. in. estetyczną, ochronną, marketingową, informacyjną. Jednakże nie są one jedyną opcją dostępną na rynku opakowaniowym. Producenci, w tym również Atemi, w swojej ofercie posiadają rozwiązanie alternatywne, tzw. sleeve.  

 

Czym jest sleeve?

Tajemniczo brzmiący termin sleeve, to rodzaj rękawa bądź opaski, które wykorzystuje się do opakowania oraz oznaczenia produktu bez konieczności umieszczania go w klasycznym pudełku z nadrukiem.

 

Sleeve może przybierać różne formy. Najprościej możemy przedstawić go jako owijkę lub wsuwane pudełko bez końcówek i zakładek zamykających. Posiada on przestrzeń na elementy brandingowe, grafiki, informacje o produkcie i co tylko przyjdzie nam do głowy. Można również dodać do niego ozdobne detale, aby nadać wyjątkowy wygląd.

 

Sleeve’y można wykorzystać samodzielnie – owijając je bezpośrednio wokół przedmiotów (np. kosmetyczki, T-shirt’a, słoika czy kostki mydła) lub łącznie z innymi rodzajami opakowań.

 

Dlaczego warto wybrać sleeve?

Wybór sleeve jako alternatywnej opcji opakowania nie oznacza kompromisu w kwestii jakości. Surowiec, którego używamy do produkcji, to ten sam wysokiej jakości papier lub karton, którego używamy do produkcji pudełek, co sprawia, że jest wystarczająco solidny i wytrzymały, aby funkcjonować jako samodzielne opakowanie.

 

Niewątpliwym atutem sleeve jest jego uniwersalny charakter zapewniający profesjonalny wygląd w każdej branży. Może zostać dopasowany do dowolnego produktu. Od wyrobów przemysłu kosmetycznego poprzez odzież, tekstylia, książki, zabawki aż po żywność jest on zawsze fantastyczną opcją.

 

Jedną z wiodących branż wykorzystującą opakowania, jest przemysł spożywczy. Producenci, chcąc zwiększyć sprzedaż i postrzeganie swojej marki przez konsumenta, kładą znaczący nacisk na stronę wizualną. I tak zwykłe opakowanie z jajkami może zyskać przykuwający wzrok wygląd i wpływać na podejmowaną decyzję o zakupie.

 

Zaprezentuj wyjątkowe oferty!

Sleeve’y mają bardzo duży potencjał przy tworzeniu ofert specjalnych. Za ich pomocą można łączyć bestsellerowe produkty (na co dzień sprzedawane osobno) z wyjątkowym opakowaniem. Jest to popularna forma sprzedaży promocyjnej, m.in. w branży kosmetycznej. Zestawy kosmetyków do pielęgnacji skóry, zapachów czy mydeł z kosmetyczką w prezencie poprawią wizerunek oraz wyniki sprzedażowe marki.

 

To także idealna alternatywa do pakowania okazjonalnego oraz czasowych promocji. Wystarczy na standardowy produkt wsunąć dedykowany sleeve i staje się on gotowy do sprzedaży sezonowej. Jednocześnie na obniżenie strat związanych z niesprzedanymi wyrobami, np. w wydaniu świątecznym.

 

Wprowadzaj na rynek nowe produkty!

Wygląd odgrywa niekiedy decydującą w sprzedaży, więc możesz wydrukować różne projekty sleeve’a dla tego samego produktu i przetestować, który z nich sprzedaje się lepiej.

 

Ta opcja sprawdzi się również w przypadku różnych wariantów tego samego produktu, przy wykorzystaniu uniwersalnego opakowania.

 

Wielką zaletą jest również łatwość w przeprowadzeniu rebrandingu. W przypadku zmiany marki nie ma konieczności zamawiania nowych opakowań dla produktów.

 

Różnorodność…

Wybór tej opcji opakowania nie oznacza, że decydujemy się na prosty, zwykły kawałek papieru. Dzięki niestandardowym kształtom możemy sprawić, że sleeve będzie miał niepowtarzalny i dynamiczny design, który dzięki dodatkowym wycięciom będzie pokazywać interesujące wnętrze pudełka lub eksponować ciekawe elementy wzbudzające zainteresowanie.