Pudełka reklamowe – dlaczego warto?

Sklepowe półki zarówno w supermarketach, jak i w małych osiedlowych sklepikach, wypełnione są różnymi produktami. Każda firma, która chce sprzedać swoje artykuły, musi zadbać o to, aby wyróżnić się i przyćmić konkurencję. Podobno nie ocenia się książki po okładce, jednakże nie w marketingu. Istotne jest, aby opakowanie produktu przyciągało wzrok i uwagę klientów. W tym artykule dowiecie się, dlaczego warto zainwestować w profesjonalnie i dobrze zaprojektowane pudełka reklamowe.

Pudełka reklamowe – dlaczego warto?
Sklepowe półki zarówno w supermarketach, jak i w małych osiedlowych sklepikach, wypełnione są różnymi produktami. Każda firma, która chce sprzedać swoje artykuły, musi zadbać o to, aby wyróżnić się i przyćmić konkurencję. Podobno nie ocenia się książki po okładce, jednakże nie w marketingu. Istotne jest, aby opakowanie produktu przyciągało wzrok i uwagę klientów. W tym artykule dowiecie się, dlaczego warto zainwestować w profesjonalnie i dobrze zaprojektowane pudełka reklamowe.

 
Opakowanie – jakie funkcje powinno spełniać?
Podstawową funkcją opakowania jest zabezpieczenie produktu przed zniszczeniem podczas jego transportu od producenta do sklepu i ze sklepu do domu klienta. Dzięki możliwości zadrukowania pudełka lub dodania odpowiedniej etykiety, staje się ono również nośnikiem cennych informacji, przykładowo składu produktu, sposobu stosowania czy terminu ważności.

 

Integralny element identyfikacji wizualnej
Każda firma ma swoje logo, kolorystykę, czy wybrany krój pisma. To wszystko składa się na jej identyfikację wizualną, która wpływa na spójność komunikacji marki. Z marketingowego punktu widzenia, opakowanie jest ważnym, mobilnym narzędziem, za pomocą którego przedsiębiorstwo rozpowszechnia swój reklamowy image.


Budowa opakowania – podstawowe elementy
Skoro już wiemy, jakie funkcje pełnią pudełka, saszetki, owijki czy innego rodzaju opakowania na produkty, warto zastanowić się, jak zaprojektować ich ostateczną formę. Niezależnie od typu opakowania, powinno być ono spójne ze wspomnianą wyżej identyfikacją wizualną, jak również pakowaną zawartością i aktualną kampanią promocyjną. Do kluczowych elementów zaliczamy: kształt, kolor, ergonomiczność (łatwość chwytania, przenoszenia), styl (ogólny charakter wizualny), grafikę, rozmiar i materiał.


Rodzaje opakowań - podział kategorii
Najczęściej wymienia się pięć głównych kategorii rodzajów opakowań: rodzaj użytych do produkcji materiałów, konstrukcję wykonania, formę kontaktu (czy produkt styka się z opakowaniem), ilość zawartych produktów (pojedyncze czy zbiorcze), a także częstotliwość ich użytkowania (czy mogą być wielokrotnie wykorzystywane).


Funkcje promocyjne opakowania –zareklamuj swój produkt
Chociaż o funkcjach wspominaliśmy już wcześniej, w tej części podkreślamy promocyjny aspekt opakowania. Jasne jest, że odpowiednio zaprojektowane pudełko stanowi wartość dodaną produktu, przykuwa uwagę klientów, wygrywając batalie z konkurencją. Pierwsze wrażenie jest ważne, warto więc miło zaskoczyć naszych nabywców.

Grubo się myli ten, kto sądzi, że opakowanie to jedynie mało znaczący szczegół, któremu nie warto poświęcić uwagi. Jest to nośnik istotnych danych, a także narzędzie marketingowe, które wpływa na decyzję Twoich klientów. Warto zainwestować w dobrze zaprojektowane opakowanie czy reklamowe torby papierowe. Pomożemy Ci w ATEMI przy wyborze najefektowniejszej i najkorzystniejszej opcji.