Kreowanie wizerunku marki

Proces kreowania wizerunku marki jest procesem ciągłym, złożonym oraz wielowymiarowym. Składa się on z wielu powiązanych ze sobą aspektów, wymaga zaangażowania i wykorzystania różnorodnych narzędzi. Na co więc zwrócić uwagę kreując wizerunek marki?

 

Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji

To jeden z najistotniejszych obszarów dla każdej marki. Etap wyróżnienia powinien być uwzględniany już od samego początku kreowania wizerunku oraz budowania relacji z klientem. Jednym z kluczowych zagadnień jest nazwa. Powinna być ona charakterystyczna, łatwa do zapamiętania oraz wzbudzać pozytywne emocje. Warto również pomyśleć o chwytliwych mottach czy hasłach reklamowych, które pozwolą marce zdobyć popularność, a nawet przejdą do języka potocznego i będą utożsamiane z konkretnymi produktami. Nie mniej ważną kwestią jest stworzenie unikatowego logo, stanowiącego część identyfikacji wizualnej. Wszystkie z wymienionych elementów składają się na branding. Pojęcie to nie ogranicza się jedynie do wykorzystywania technik marketingowych, lecz jest to również szereg cech wartościujących, które oddziałują na emocje konsumentów.

 

Identyfikacja wizualna marki, czyli jeden z kluczy do sukcesu

Spójność wszystkich elementów, które w unikalny sposób przedstawią firmę, a także sprawią, że będzie ona wpływać na świadomość klientów już od pierwszego kontaktu. Warto pamiętać, że na identyfikację wizualną firmy przekładają się wszystkie działania, prowadzone zarówno w świecie wirtualnym, a także w mediach i życiu codziennym. Dlatego też powinny być utrzymane w podobnej kolorystyce, zawierać to samo logo i czcionkę oraz obrazować wartości mogące być kojarzone z marką.


Narzędzia kreowania wizerunku marki to praktyczne wykorzystanie jej identyfikacji wizualnej

Wszelkiego rodzaju materiały marketingowe, jak katalogi, broszury, wizytówki czy opakowania produktów, torby reklamowe, a nawet drukowane zaproszenia, stanowią niezwykle ważny element strategii marketingowej firmy. Mają wpływ na rozpoznawalność marki, budują zaufanie i lojalność klientów, a także odgrywają rolę w podejmowaniu decyzji w procesie zakupowym.