Nowe wyzwania dla branży opakowań.

Opakowania pełnią kilka ważnych funkcji. Ich zadaniem jest ochrona produktu przed uszkodzeniami, ułatwienie transportu zawartości, a także promocja towaru i firmy. W ostatnich latach największym wyzwaniem w produkcji opakowań są ich atrybuty proekologiczne. W tym artykule powiemy Ci, na co jeszcze konsumenci zwracają obecnie największą uwagę.

 

 

 

Klienci są eko.

Ważne jest, aby dostrzec coraz większą świadomość ekologiczną naszych klientów. Szczególnie młodzi ludzie zwracają baczną uwagę na opakowania przyjazne środowisku, na przykład takie, które są biodegradowalne, które można poddać recyklingowi lub które pochodzą z recyclingu, warto więc umieścić odpowiednią informację lub znak na pudełku czy torebce.

 

Spójność komunikacji opakowania.

Ekologiczny surowiec, to jednak nie wszystko. Opakowanie musi być spójne z zawartością oraz generalnie z komunikacją marketingową firmy. To znaczy, że ekologiczne opakowanie  powinno zawierać naturalny produkt bez sztucznych dodatków, a firma powinna móc pochwalić się działaniami zmniejszającymi negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wszystkie te trzy elementy należy precyzyjnie do siebie dopasować, tak aby klient jedynie po zerknięciu na opakowanie doskonale wiedział, co i od kogo kupuje i nie poczuł się oszukany.

 

Co jest ważne w projektowaniu opakowań?

Pamiętajmy, że zgodnie z marketingiem mix, opakowanie jest jednym z elementów produktu. To na nim znajdziemy podstawowe informacje: nazwę, markę, producenta czy skład – są to tak zwane elementy werbalne. Z drugiej strony mamy te niewerbalne, czyli grafikę, kształt, kolor, uszlachetnienia, jak również sam surowiec. Opakowanie jako pierwsze kreuje wizerunek zawartości, to dzięki niemu możemy domyślać się, czy produkt jest ekologiczny, innowacyjny, czy z górnej półki.

 

Trendy wiodące na świecie.

To pewne, że świadomość ekologiczna kolejnych pokoleń jest coraz większa. Producenci starając się sprostać normom i oczekiwaniom, wprowadzają do produkcji ekologiczne surowce, zmieniają też procesy produkcyjne na mniej obciążające środowisko. Kolejnym trendem jest prostota przekazu. Nadal istotną rolę odgrywają psychologia kolorów, czy uszlachetnienia wpływające na nasze zmysły, jednak prym wiodą proste i czytelne projekty, również w przypadku produktów premium. Następnym ważnym aspektem jest jakość, która ostatnio zdecydowanie wyprzedza wygląd. Opakowanie powinno być przede wszystkim wykonane z materiałów lepszej jakości i dłużej służyć odbiorcy.

Coraz więcej produktów pakowanych jest w małe paczki, rośnie sprzedaż przez Internet – to tylko niektóre zjawiska, które wpływają na wzrost popytu na opakowania, przed branżą zatem nie tylko same wyzwania, ale też i duże szanse.